Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Vi accepterar de vanligaste betalningsmetoderna, inklusive kreditkort (Visa, Mastercard, American Express), PayPal, Swish, Klarna och banköverföring.
Jag har problem med att lägga min order, varför?
Kontrollera gärna att alla uppgifter som behövs är ifyllda och att du uppfyller de krav som gäller för det betalningssätt som du har valt.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse på min order, vad gör jag?
När du lagt en order skickas automatiskt en orderbekräftelse. Ibland hamnar bekräftelsen tyvärr i skräppost-korgen p.g.a. spamfilter. Kolla därför om bekräftelsen kan ha hamnat där. Har du inte fått den bör du kontakta vår kundservice omgående för hjälp. Om ni vill komma i kontakt med oss så skicka ett mejl till kontakt@lysandehem.se
Vad är er returpolicy?
Vi strävar efter att erbjuda 100% nöjdhetsgaranti till våra kunder. Om du inte är helt nöjd med ditt köp, vänligen kontakta oss inom 14 dagar från mottagandet för att diskutera retur- eller utbytesmöjligheter. Läs mer om Ångerätt & Retur policy på vår hemsida.
Hur går en reklamation till?
Så fort vi mottar din reklamation startar vi ett reklamationsärende och en serviceorder skapas.
För tillfället är handläggningstiden för serviceärenden något längre än normalt, men vi gör självklart vårt bästa för att hjälpa dig så snart vi kan.
Hur lång tid tar det att leverera min beställning?
Den beräknade leveranstiden är 7-12 arbetsdagar. Vi behandlar och skickar iväg dina beställningar inom 1-3 arbetsdagar från det att beställningen har mottagits och bekräftats. Vänligen notera att bearbetningstiden kan vara längre under perioder med hög efterfrågan.
Kan jag spåra min beställning?
Du kommer att få ett e-postmeddelande och/eller SMS med en bekräftelse på försändelsen när din beställning har skickats och som innehåller ditt eller dina spårningsnummer. Du kan använda detta spårningsnummer för att följa upp leveransen genom att besöka fraktleverantörens webbplats eller genom att kontakta deras kundsupport.
Hur returnerar jag min vara?
När du ångrat köpet och kontaktat oss via mail för att meddela detta skickar du tillbaka varan till oss.
Du står själv för eventuella fraktkostnader samt för varans skick. Spara alltid originalförpackning och returnera varan i dessa. Varan får inte vara använd när den returneras.
När vi får tillbaka varan gör vi en bedömning av varans skick innan vi återbetalar varan. Om vi inte kan sälja varan som ny har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag.
Jag vill returnera min vara - hur gör jag?
Vid köp i vår e-handel Lysande Hem gäller reglerna om ångerrätt i enlighet med lagen om distansavtal.
Om du ångrar ett köp har du 14 dagar från mottagande till att kontakta oss. Skicka då ett mail eller ring oss och meddela att du önskar returnera din vara. Vi behöver då ordernummer samt veta vilken vara det gäller.
För att returnera en produkt måste den vara i nyskick och i originalförpackning. Produkterna bör inte ha använts eller skadats på något sätt. Du ansvarar för att returnera produkterna till oss och för eventuella kostnader för returfrakt, om inte annat anges av vår kundtjänst.
När vi har mottagit och godkänt din retur kommer vi att behandla återbetalningen inom 14 dagar. Återbetalningen kommer att ske med samma betalningsmetod som användes vid köpet, om inte annat överenskommits.
Hur levereras min beställning?
Alla paket skickas med antingen PostNord eller DHL, till närmaste utlämningsställe. Du får ett sms när ditt paket finns att hämta. För varor som är skrymmande, tillämpas Postnord Home Delivery, vilket innebär hemleverans direkt till dörren.
Vad händer om en vara blivit skadad i transporten?
Kontakta Kundtjänst via mail så hjälper de dig. Ange ordernummer, reklamationsorsak och bifoga gärna bilder på den skadade varan så har vi lättare att hantera ditt ärende. Detta ska ske inom 48 timmar från uthämtningsdatum. Om ni vill komma i kontakt med oss så skicka ett mejl till kontakt@lysandehem.se
Jag har skickat tillbaka mina varor, när får jag mina pengar?
Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi tagit emot returen. Lysande Hem ansvarar inte för leveranser som skickas tillbaka till oss, vi rekommenderar därför att du skickar din retur spårbart samt kontaktar Kundtjänst och meddelar att din retur är på väg. Om ni vill komma i kontakt med oss så skicka ett mejl till kontakt@lysandehem.se
Har ni garanti på era produkter?
Vi strävar efter att erbjuda högkvalitativa produkter till våra kunder. De flesta av våra produkter omfattas av en tillverkargaranti. Vänligen kontakta oss om du har några specifika frågor om garantin för en specifik produkt.
Hur vet jag att mitt paket finns att hämta och var ska jag hämta det?
När paketet finns för uthämtning skickas ett sms (ifall mobilnummer angivits vid beställning), e-post eller per brev med information om att paketet finns att hämta ut hos ett ombud. I aviseringen framgår det till vilket ombud paketet har levererats.
Har ni en fysisk butik där jag kan se produkterna personligen?
För närvarande är vi enbart en e-butik och har ingen fysisk butik. Men vi strävar efter att ge detaljerade produktbeskrivningar, bilder och recensioner på vår webbplats för att hjälpa dig att göra ett informerat köpbeslut.
Kan jag få råd om produktval eller andra frågor?
Absolut! Vi har ett engagerat kundtjänstteam som gärna hjälper dig med alla frågor eller funderingar du kan ha. Du kan nå oss via vårt mejl på webbplatsen.
Om ni vill komma i kontakt med oss så skicka ett mejl till kontakt@lysandehem.se